Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du gerne vil have kunder gennem Google, så er det også nødvendigt, at du laver noget godt søgemaskineoptimeringsarbejde. Puha, det var et langt ord – men det er heldigvis ganske simpelt. Læs med her og bliv klogere!

Step 1) søgeordsanalyse

Det første, du skal gøre, når du ønsker at søgemaskineoptimere, er at lave en søgeordsanalyse. Her skal du begynde at gætte på, hvad folk søger på, når de leder efter dig på Google. Her kan det være en god idé at søge på fraser, frem for ord, da der måske er for mange og brede søgninger på f.eks. ”frisør” – hvis du ejer en frisørsalon.

Step 2) indholdsoptimering

Når du har fundet dine søgeord – du kan for resten bruge Keywordplanner i Google til at finde frem til, hvad der er flest søgninger på – skal du i gang med at indholdsoptimere dit website. Du skal inkorporere de søgefraser i din hjemmesidetekst, som du er kommet frem til.

Her gælder det ikke om bare at skrive det så mange gange som muligt – det er Google for klog til! Som tommelfingerregel skal hjemmesidetekst være indholdsrig, men let at læse.

Step 3) Teknisk SEO

Der er også mange tekniske parametre, der påvirker din placering på Google. Google placerer de sider højest, som imødekommer flest af de krav, der er sat af Google. Teknisk SEO dækker over mange ting – mange flere, end der kan nævnes i denne artikel. Dog er det vigtigste, at du mobiloptimere, hastighedsoptimerer, indfører struktureret data samt alt-tagger dine billeder.

Step 4) ekstern SEO

Det er ikke kun på din hjemmeside, du kan optimere i forhold til Google. Du skal også sørge for, at der er andre, der henviser til din hjemmeside, så Google ved, den er vigtig. Dette kan du gøre med det, der kaldes for linkbuilding. Denne artikel er langt fra fyldestgørende for, hvad man skal vide om SEO. Du kan lære mere om søgemaskineoptimering ved at tage kurser eller læse dig frem til det på nettet.